Skip to main content

Klinikkens fremtid og muligheder

På denne side fokuserer vi på jeres kliniks fremtid og de muligheder, den rummer. I denne del af processen vil I blive præsenteret for de spørgsmål, samt de ydelser, der kan støtte dig i at realisere jeres kliniks potentiale og sikre fremtidig udvikling.

Vi ønsker at afklare følgende spørgsmål:

  • Hvor vil I hen?

  • Hvad er jeres visioner og mål?

  • Hvornår er I lykkedes? Hvad er tegnene på jeres succes?

  • Hvordan bliver I samstemte om klinikkens fremtid og muligheder?

  • Skal I udvide klinikken, sælge den eller skal der en ny kompagnon ombord?

Ydelser
Få den rette hjælp i din klinik

Visions- og målsætningsworkshop

På visions- og målsætningsworkshopen bliver der udarbejdet fælles mål og retning

På visions- og målsætningsworkshoppen drøftes og skabes der et fælles billede af klinikkens fremtidsmuligheder og visioner.

Visionerne omsættes til konkrete, anvendelige mål, som danner grundlag for en prioriteret handleplan.

Inspirationsoplæg om fremtidens sundhedsvæsen

Inspirationsoplægget ruster hele klinikken til fremtiden

Det er svært at spå om fremtiden, men ved brug af vores mange års erfaring kan vi hos Powered-By lave et oplæg, der fokuserer på hvad de nuværende tendenser betyder for jeres klinik, og hvordan I bedst bliver rustet til fremtiden.

Det kan være et kort inspirationsoplæg eller en temadag for hele klinikken. Med oplægget eller workshoppen får I opdateret viden om, hvad f.eks. AI, patienternes adfærd, demografien, teknologien eller nye strukturer i sundhedsvæsenet betyder for fremtidens almen praksis. Det kan danne grundlag for en vigtig samtale om fremtiden for jeres klinik og hvad I kan gøre.

Skræddersyede forløb der styrker jeres faglighed, organisering, udvikling, drift, samarbejde, ledelse og arbejdsglæde

I forløbet udvikles konkrete mål og handleplaner der iværksættes og evalueres

Powered-By designer og gennemfører udviklingsforløb målrettet jeres behov. Dette kan være forløb, der styrker jeres faglighed, organisering, udvikling, drift, samarbejde, ledelse og arbejdsglæde.

Powered-By støtter jer igennem hele forløbet, lige fra målformulering og udarbejdelse af handlingsplaner til gennemførelse og evaluering af indsatsen.

Workshop der forbedrer jeres beslutningskompetencer

Powered-By faciliterer en workshop, der kan hjælpe jer med at kvalificere jeres beslutningsprocesser

På workshoppen gives der konkrete værktøjer til at styrke jeres beslutningsprocesser, indsigt i gruppedynamikker og konfliktstile samt inspiration til at opbygge en sund konflikt- og samarbejdskultur.

Konflikthåndtering og mediation

Når konflikten er der og der er brug for akut hjælp

Powered-By tilbyder konflikthåndtering og mediation når der opstår spændinger, uenigheder eller konflikter i ledelsen, samt blandt medarbejdere. Vi hjælper med at gøre en fremadrettet dialog mulig mellem de involverede parter.

Ledelsesudvikling

Styrk i fællesskab jeres faglige ledelse, forandringsledelse, strategisk ledelse samt ledelse af medarbejdere for klinikkens bedste

Powered-By designer og gennemfører lederudviklingsforløb målrettet jeres behov med henblik på at optimere jeres virke som samlet ledelsesgruppe.

Forløbene kan indeholde faglig ledelse, strategisk ledelse, forandringsledelse og ledelse af medarbejdere.

Omfang og indhold tilpasses jeres behov.

Ledersparring og coaching

Sparringen styrker dit personlige lederskab og din personlige udvikling

Powered-By tilbyder individuel ledersparring og coaching med henblik på at styrke dit personlige lederskab og din personlige udvikling.


Det er svært at lede andre hvis man ikke kender sig selv. Få derfor større indblik i din ledelsesstil, og bliv mere bevidst om dine præferencer, styrker og dit udviklingspotentiale. Få desuden inspiration og konkrete metoder til at styrke din egenomsorg, så du i højere grad kan passe på dig selv.

Workshop om at navigere i uvished og være i det komplekse

Powered-By hjælper jer med at lykkes i mødet med de konstante forandringer og uvished

Svarene på, hvordan man møder en virkelighed, der kan forekomme ukontrollerbar og uforudsigelig, findes ikke i den vanlige organisatoriske værktøjskasse. Powered-By giver derfor effektfulde alternativer til den ofte ensidige jagt på kontrol og forudsigelighed i bestræbelserne på at besvare spørgsmålet: Hvad gør jeres klinik og team parate til de konstante forandringer og den uvished, der ofte følger med?

Rådgivning i forbindelse med køb af praksis

Når du som læge skal købe praksis, assisterer vi med købsprocessen fra start til slut, omfattende følgende:

  • Gennemgang af materialet fra den praksis du gerne vil købe, herunder såvel regnskaber, men også ydelsesstatistikker, lejekontrakter og ansættelseskontrakter. Vi således på driften af praksis, om praksis ser velfungerende ud og om der er forhold der forventes at skulle ændre.
  • Vurdering af fremtidige udviklingsmuligheder for klinikken. Denne vurdering tager udgangspunkt i analysen af drifte, herunder hvilke ydelsesmønstre der er og hvilke medarbejdere praksis har.
  • Deltagelse i dialog med sælgende læge, herunder deltagelse i forhandlinger om pris og vilkår.
  • Udarbejdelse af budget for såvel praksis som privatøkonomi.
  • Gennemgang af skattemæssige forhold, herunder specielt introduktion til virksomhedsordningen. Vi hjælper med alle skatte aspekter for både lægen og familien så der ikke kommer overraskelser.
  • Indhentelse af finansieringstilbud fra forskellige banker samt vurdering af tilbud i forhold til behov.
  • Assistance ved udarbejdelse af interessentskabskontrakter og overdragelsesaftaler. Her drøfter vi, men udgangspunkt i vores erfaringer, de udfordringer der kan opstå i den fremadrettede drift og finder løsninger på disse.
  • Assistance ved indsendelse af den endelige aftale med bilag til PLO.
  • Planlægning af skattebetaling og styring af virksomhedsordningen.

Rådgivning i forbindelse med salg af praksis

Når en læge skal sælge sin praksis, bistår vi med rådgivning i alle faser af salget. Dette omfatter følgende:

  • Assistance ved udarbejdelse af salgsopstilling, herunder udarbejdelse af
    goodwillberegning.
  • Salgsforberedende arbejde, omfattende indsamling af relevant materiale, gennemgang af ansættelseskontrakter og tilretning af eventuelle mangler, gennemgang af lejekontrakter og andet forberedende arbejde.
  • Deltagelse i dialog med køber, herunder forhandling af pris og vilkår for salget.
  • Assistance ved udarbejdelse af overdragelsesaftale.
  • Assistance ved indsendelse af det endelige materiale til PLO.

Rådgivning i forbindelse med udvidelse eller ændring af praksis

Denne ydelse omfatter varetagelse af de nødvendige opgaver i forbindelse med håndtering af ændringer i praksis struktur

Hvis praksis står overfor ændringer i struktur, det kunne være tilkøb af nye kapaciteter, optagelse af ny interessenter eller reduktion af antallet eller opdeling af praksis kan vi assistere i processen omkring gennemførsel af disse processer.

Vi tager udgangspunkt i en grundig proces med afklaring af ønsker og behov for hjælper med at finde en balanceret vej i mål.

Hvis der f.eks. er tale om køb eller flytning til nye lokaler, omfatter ydelsen gennemgang af købekontrakt, udarbejdelse af budget for købet, forhandling af kontrakter med entreprenører samt kontakt til banken omkring finansiering.

Hvis der er tale om indgåelse af en ny lejekontrakt, omfatter ydelsen forhandling med den nuværende udlejer, forhandling med den nye udlejer og gennemgang af kontrakten.

Bistand i forhold til rekruttering, ansættelse og afskedigelse

En ansættelsesproces er en vigtig opgave, der kan være svær at få plads til i en travl hverdag

Derfor tilbyder Powered-By HR-bistand til en tidsbesparende og professionel ansættelsesproces, lige fra analyse af klinikkens behov og stillingsannoncer til kandidat screening, ansættelsessamtaler, kontraktindgåelse og onboarding.

Powered-By tilbyder desuden forskellige former for personligheds-, præference- og typetests.

Powered-By tilbyder endvidere også bistand til afskedigelse, altid med fokus på at finde den bedste løsning for både klinik og medarbejder.

Er du medlem af PLA, udføres HR-arbejdet i samarbejde med PLA.

Bistand i forbindelse med generationsskifte

Et generationsskiftet skal planlægges i så god tid som muligt, da vi fra erfaring ved at der er mange brikker der skal falde på plads

Powered-By hjælper med at lette praksisoverdragelsen, så det er en god proces for alle involverede. Vi skræddersyer en proces til jeres behov.

Støtte til implementering af praksismanager funktionen

Powered-By tilbyder en grundig analyse af jeres klinik for at vurdere, om der er behov for en praksismanager, og i givet fald, hvordan praksismanager funktionen kunne se ud for jer

Vi kigger både på omfang, arbejdsopgaver, rolle og mulig kompetenceudvikling.

Det overordnede ledelsesansvar bliver hos ejerne, men praksismanager får et tydeligt mandat til at varetage sin opgave. Praksismanager vil få ansvaret daglige driftsrelaterede opgaver, som muligvis kan omfatte:

  • Arbejde med kalenderstyring og arbejdsplanlægning.
  • Udførsel af den løbende medarbejderledelse, herunder fordeling af arbejdet og afholdelse af udviklingssamtaler .
  • Håndtering af løbende spørgsmål fra personalegruppen.
  • Gennemførsel og opfølgning på besluttede ændringer i patienthåndteringen og fordelingen af arbejdsopgaverne.
  • Ansvarlig for ansættelse af personale.
  • Ansvarlig for opfølgning på den løbende drift, herunder opfølgning på omsætning pr. medarbejder og gennemgang af ydelsesstatistikker.
  • Løbende kontakt til klinikkens eksterne samarbejdspartnere.
  • Udarbejdelse af oplæg til ejermøder, herunder forberedelse, referat og opfølgning på beslutninger.

Mulighederne er mange, og vi vil bruge vores erfaringer på tværs af landet til at udvikle den bedst mulige løsning sammen med jer.

Måske er disse emner også interessante for dig?
Få hjælp lige her

Vil du vide mere om Klinikkens fremtid og muligheder?