Klinikkens udgangspunkt
Det er vigtigt at kende sin klinik, før man laver ændringer. Derfor gennemgår vi klinikkens udgangspunkt via forskellige analyser og værktøjer. Herunder præsenteres I for de spørgsmål og ydelser, der kan hjælpe jer med at kende jeres klinik.
Vi ønsker at afklare følgende spørgsmål:
-
Hvordan går det i jeres klinik?
-
Har I styr på data i klinikken – og hvordan bruger I data kvalificeret?
-
Hvordan sikrer I overblik over jeres patienter?
-
Har I styr på økonomien?
-
Hvad skal der til for at I bruger jeres ressourcer mere hensigtsmæssigt?
-
Hvordan sikrer I den faglige kvalitet i klinikken?
-
Hvilken organisering er bedst for jeres klinik?
-
Hvordan trives I? Hvad er tegnene på trivsel eller mistrivsel?
Årsregnskab og personligt møde
Ydelsen giver jer et stærkt fundament for jeres fremtidige drift og udvikling af jeres klinik
Denne ydelse omfatter udarbejdelse af regnskabet for klinikken. Der tages udgangspunkt i det afstemte bogholderi, som kan være udarbejdet af jeres egen bogholder eller af os.
Regnskabet er gennemarbejdet så det dels dækker perioden dels indeholder alle de informationer der skal til for at få et godt indblik i driften af klinikken.
Regnskabsmødet er en vigtig del af denne ydelse. Her gennemgår vi resultatet af året, sammenhængen mellem §87 opgørelserne og regnskabet og taler fremadrettede tiltag igennem. Regnskabsmødet er således en god mulighed for at planlægge året der kommer.
På mødet tager vi også aktuelle ledelsesmæssige problemstillinger op og laver om muligt en plan for aktiviteter.
Regnskabet vil også danne grundlag for udarbejdelse af ejernes skatteregnskaber.
Analyse af flow i klinikken
Ydelsen giver jer et overblik over jeres population, arbejdsgange og ressourceforbrug samt konkrete anbefalinger til jeres fremtidige organisering i klinikken
Hvordan fungerer jeres klinik i hverdagen?
Her laver vi en gennemgang af jeres patienters vej i klinikken, interview med alle ansatte, gennemgang af kalender hvor der kigges efter om de rette patienter er hos rette behandler og til den rette tid. Efterfølgende ledermøde med gennemgang af observationer og Paragraf 87, samt gennemgang af jeres patientpopulation.
Kalender gennemgang
En kalender gennemgang giver jer et stærkt udgangspunkt for at optimere jeres organisering, opgavefordeling, visitation og konsultationer
Vi giver, med vores mange års erfaringer, konkrete og brugbare anbefalinger bl.a. om hvad der fungerer godt i lignende klinikker.
Med afsæt i analysen drøfter vi rollefordelingen i klinikken for at sikre den rette patient, til den rette behandler, til den rette tid, i det rette medie og med rette trivsel.
Powered-By Klinikprofil
Klinikprofilen er et dialogværktøj der giver overblik over styrker og svagheder i jeres praksis samt identificerer udviklingsmuligheder
Powered-By’s Klinikprofil retter fokus på 7 centrale områder for god praksis.
Klinikprofilen baseres dels på vores analyse af jeres nøgletal og dels på et dybdegående spørgeskema blandt jeres ledere og medarbejdere. Udvalgte resultater benchmarkes mod vores samlede nøgletal for branchen.
Klinikprofilen danner grundlag for et opfølgende møde med ledelsen og en workshop for hele klinikken med fokus på jeres kliniks styrker, svagheder og udviklingspotentiale.
Ledelsessparring
Ledersparring bidrager til at kvalificere jeres praksis fagligt, organisatorisk, trivselsmæssigt og økonomisk
Powered-By tilbyder ledersparring med udgangspunkt i jeres konkrete behov.
Vi giver eksempelvis sparring omkring håndtering af ledelsesmæssige udfordringer herunder f.eks. personaleudfordringer og andre ledelsesmæssige beslutningsprocesser.